Skrzynka Zaufania
2024-04-18
PROCEDURA FUNKCJONOWANIA SKRZYNKI ZAUFANIA
DLA RODZICÓW I UCZNIÓW
Reagując na potrzeby uczniów naszej szkoły i ich rodziców, uruchamiamy Skrzynkę Zaufania.
Procedura funkcjonowania Skrzynki Zaufania pozwoli zapewnić dyskrecję w sprawach osobistych oraz umożliwi przedyskutowanie uczniowskich problemów i propozycji z dyrekcją i pracownikami szkoły.
-
Osobą odpowiedzialną za funkcjonowanie skrzynki będzie pedagog szkolny, który oceni wagę i rodzaj informacji, a następnie skontaktuje się ze specjalistami lub właściwymi instytucjami. W porozumieniu z dyrekcją szkoły będą zaplanowanie i podjęte odpowiednie działania w celu rozwiązania problemu.
-
Do skrzynki zaufania uczniowie i rodzice mogą wrzucać:
-
listy dotyczące wszystkiego tego, czego nie lubią, czego się obawiają, co ich niepokoi, co chcieliby zmienić, co ich denerwuje, o czym boją się powiedzieć wprost,
-
pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły i działalności szkolnych organizacji,
-
podziękowania i inne ciepłe słowa dla członków społeczności szkolnej.
-
Dzięki skrzynce uczniowie będą mogli podzielić się informacjami o problemach naszej szkoły, swojej klasy czy też swoich rówieśników, o których dorośli nie mają wiedzy.
-
W ten sposób uczniowie i ich rodzice będą mieli możliwość zasygnalizowania i udzielenia pomocy osobom, które być może doznają krzywdy, a nie potrafią lub nie wiedzą, do kogo zwrócić się o pomoc.
-
Dzięki listom i sygnałom wrzucanym do skrzynki możliwe będzie reagowanie przez dorosłe i kompetentne osoby w sytuacjach kryzysowych, w celu zapewnienia uczniom niezbędnej pomocy i wsparcia.
-
Funkcjonowanie skrzynki zakłada współpracę specjalistów i nauczycieli oraz współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami.
-
Dzięki skrzynce uczniowie i rodzice będą mogli otrzymać pomoc dyrektora szkoły, pedagoga, psychologa, wychowawców i nauczycieli, w zależności od rodzaju zgłoszonej sprawy.
-
Szkolna Skrzynka Zaufania ma za zadanie zwiększyć poczucie bezpieczeństwa wśród wszystkich członków społeczności szkolnej oraz pozytywnie wpłynąć na atmosferę panującą w szkolę, by służyła ona nauce i prawidłowemu rozwojowi dzieci i młodzieży.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKRZYNKI ZAUFANIA
Dbajmy wspólnie o bezpieczeństwo w naszej szkole!
Szanowni Rodzice,
jeżeli jesteście w posiadaniu informacji, które są związane z bezpieczeństwem Państwa dzieci (uczniów naszej szkoły) lub macie jakieś obawy, prosimy o informację.
Drodzy Uczniowie, piszcie:
-
jeżeli obawiacie się konkretnych zdarzeń lub uczniów,
-
jeżeli któremuś z Waszych kolegów lub koleżanek dzieje się krzywda,
-
jeżeli byliście świadkami czynów niezgodnych z prawem a obawiacie się poinformować o tym osobiście,
-
jeżeli macie problem, który można rozwiązać bez Waszego udziału,
-
w każdym innym przypadku, kiedy czujecie, że powinniście zareagować
lub potrzebujecie pomocy.
Pamiętaj!
-
Pisz czytelnie i podpisuj swój list - przynajmniej imię i klasa (to ułatwi nam sformułowanie porady bądź rozwiązanie problemu).
-
Każde zgłoszenie jest objęte dyskrecją.
-
W liście nie używaj brzydkich słów, nie obrażaj innych.
-
Nie traktuj korespondencji jako żartu lub formy obmowy kogoś.
-
Nikt nie będzie Cię oceniać. Jesteś ważna/y niezależnie od tego, w jakiej sprawie napiszesz.
-
Pomoc, jaką zorganizujemy, zależy od rodzaju zgłoszonej sprawy. Może być to m. in.:
-
indywidualna rozmowa ze specjalistą, np. pedagogiem, psychologiem,
-
współpraca dyrekcji, nauczycieli (m. in. wychowawców, opiekunów organizacji szkolnych), rodziców i uczniów w celu rozwiązania danego problemu,
-
mediacje (w tym rówieśnicze).
-
Nie ma problemów ważnych i nieważnych – możesz pisać w każdej sprawie, która jest dla Ciebie trudna.
Pedagog szkolny Milena Leszczyńska